- Poprzednia
- 1
- 2
- 3
- ...
- 156
- Dalej
Zbyt często podczas projektowania oświetlenia korytarze traktuje się po macoszemu, ponieważ są pomieszczeniami przejściowymi lub strefami komunikacji w budynkach publicznych, a rzadziej wykorzystuje się je jako przestrzeń do przebywania. Jednakże w hotelach korytarze stają się coraz częściej reprezentacyjną częścią architektury i powinny być oświetlone za pomocą dopasowanego oświetlenia. Właściwe oświetlenie korytarzy tworzy miły i spokojny nastrój we wnętrzach i zapewnia łatwą orientację. Oświetlenie korytarzy zgodnie z normą DIN EN 12464-1 musi osiągać natężenie 100 Lux lub przynajmniej 10 % natężenia oświetlenia, które panuje w przyległych pomieszczeniach.
Oświetlenie korytarzy zapewnia bezpieczeństwo na wszystkich drogach prowadzących przez budynek, pod warunkiem, że jest dobrze rozmieszczone, porządkuje korytarze i podkreśla windy i schody. Niezależnie od tego, jakie oświetlenie korytarzy stosuje się (lampy sufitowe, oprawy typu Downlights lub lampy ścienne), ważne jest, aby poprzez ich rozmieszczenie zapewnić oczom różną jasność i nie tworzyć monotonnego poziomu oświetlenia. W przeciwnym wypadku szczególnie w długich korytarzach może zdarzyć się, że oświetlenie korytarzy wywoła tzw. efekt tunelowy. Można skrócić optycznie długie korytarze np. także poprzez rozmieszczenie oświetlenia korytarzy w poprzek kierunku przemieszczania się. Jednocześnie ściany rozjaśnione lampami ściennymi poszerzają optycznie korytarz.
Efektywność energetyczna w przypadku oświetlenia korytarzy w hotelach odgrywa szczególnie ważną rolę, ponieważ używane jest ono zazwyczaj bardzo długo lub ciągle i może powodować wysokie koszty energii elektrycznej, jeżeli nie zwraca się uwagi na energooszczędne techniczne wyposażenie oświetlenia. Żarówki energooszczędne, świetlówki lub LEDy są same w sobie energooszczędne. W przypadku żarówek LED dobrze jest jeszcze wyposażyć oświetlenie korytarzy w czujniki ruchu, tak że światło pali się tylko wtedy, gdy jest rzeczywiście potrzebne.
Ceny RRP (Recommended Retail Price) odpowiadają sugerowanym przez producenta cenom detalicznym produktu.
Ceny zawierają 23 % podatku VAT. Do ceny należy doliczyć koszty dostawy.