Nie ma kolejnej szansy dla pierwszego wrażenia – powiedzenie, które sprawdziło się w przemyśle hotelarskim i gastronomii. Pierwsze wrażenie w hotelu wywołują, oprócz przyjaznej atmosfery, także umeblowanie i oświetlenie hotelowe. Gdy gość przybywa do hotelu w godzinach wieczornych, oświetlenie hotelowe tworzy charakterystykę hotelu - i to ono najczęściej wpada mu w oczy – zarówno zewnętrzne oświetlenie hotelowe jak i oświetlenie wnętrz.
Hol wejściowy hotelu ma za zadanie przywitać gościa swoim przytulnym i stylowym wnętrzem. Idealnie byłoby, gdyby foyer zostało podzielone za pomocą oświetlenia hotelowego na strefę aktywną oraz miejsce odpoczynku. Ciepłe i przytłumione światło w poczekalni, a jasne przyjazne światło przy recepcji. Oświetlenie hotelowe, które powinno zapewnić pośrednie ogólne światło, może być realizowane przy użyciu lamp wiszących, opraw sufitowych, lamp ściennych lub Downlight. Światło bezpośrednie jest potrzebne w oświetleniu hotelowym wszędzie tam, gdzie się pracuje, a więc np. w recepcji.
Pokoje są sercem hotelu, ponieważ służą gościowi nie tylko do spania, lecz także często do pracy i do wypoczynku. Wszystkie te zadania musi wykonywać oświetlenie hotelowe. Lampy hotelowe takie jak lampy sufitowe czy lampy wiszące także tu zapewniają oświetlenie ogólne. Obok łóżka powinna także stać lampka stołowa, która emituje odpowiednie światło do czytania w łóżku. Przy biurku światło musi być skierowane na miejsce pracy przy laptopie, tzn. jako lampka na biurko, która jest wystarczająco jasna, a pomimo tego nie powoduje oślepiania poprzez odbicie na monitorze.
Oszczędność energii w przypadku oświetlenia hotelowego. Tak jak w każdym prywatnym gospodarstwie domowym, także w hotelach przy okazji tematu oświetlenia poruszana jest kwestia oszczędności energii. Jeszcze częściej niż oświetlenie wnętrz w domach prywatnych, lampy hotelowe są prawie non stop w użyciu w dzień i w nocy. Dlatego energooszczędne oświetlenie w pokojach i na korytarzach jest bardzo ważne. Oświetlenie hotelowe powinno łączyć w sobie wzornictwo, nastrój, funkcjonalność i wydajność energetyczną.
Ceny RRP (Recommended Retail Price) odpowiadają sugerowanym przez producenta cenom detalicznym produktu.
Ceny zawierają 23 % podatku VAT. Do ceny należy doliczyć koszty dostawy.